De vegades, mirem com caminen les formigues…

  És Setmana Santa. Sóc a Salou. Estic fent una formació, com a alumne, que també toca…i he pensat que seria un bon dia per recuperar un post que vaig escriure a la Revista Mum’s. A més, aprofito per dir-vos que cada mes hi escric un post. I avui, pels que s’ho hagin perdut, en poso un dels meus preferits a Les Personetes Creatives….

De vegades…mirem com caminen les formigues…

 

Si començo avui dient que vivim en un món on tot va molt ràpid, segurament pensareu que és obvi i que ja fa molt de temps que se’n parla. Estem en una època on tot es fa ràpid, molt ràpid. I no n’hi ha prou amb fer-ho ràpid, sino que, a més a més, hem de ser capaços de fer vàries coses a l’hora. De vegades em sento com un iPhone (o qualsevol altre smartphone): Sento que he de ser multitarea. I de vegades, només de vegades, em penjo. I m’he de reiniciar. I trigo una estona. I tanco les aplicacions que tenia obertes en segon pla. I començo de zero.

 

I em vé al cap, que, de vegades, la Mariona i jo, demanem als nostres fills, al Martí i al Nil, que també ho siguin. Que és el món que els ha tocat viure. Com si no es pogués canviar! I els demano que comencin a obrir aplicacions: “Vinga, lleveu-vos! Ja us podeu beure la llet!. Afanya’t Nil que se t’escalfarà!. Afanya’t Martí que se’t refredarà!. Vestiu-vos que feu tard. Va, que ja sou grandets (i no ho són…)! Agafeu la bossa! Obriu la porta! Truqueu l’ascensor!…

I, de vegades, es pengen. I s’han de reiniciar. I, de vegades, no ho entenc, i em poso nerviós. Però, de vegades, paro…

 

…paro…

 

…paro…

 

…i torno a començar. A poc a poc. Pas a pas. Per ordre. Parlant fluixet, i amb una miqueta més d’amor. I amb una miqueta més de somriure. I de cop, de tant en tant, els nens es reinicien. I tot flueix. I al cap d’una estona tots dos porten els calçotets (de vegades al cap, això sí!) i s’han begut la llet. I, fins i tot han tingut temps de picar-se, d’empentar-se, d’abraçar-se, de cridar-se i d’anar a l’habitació a buscar la joguina d’anar a l’escola. I, de vegades, de fer un pipi o caca d’última hora. Aquell pipi que només tenen quan s’obre la porta i ja estàs a punt de marxar amb el temps just…

 

I, de vegades, m’adono que estem demanant als nostres fills que vagin al nostre ritme. Ritme d’adults. Ritme del món que estem vivint. I llavors ens passem el dia corrent. Fins que els demanem que parin. I que parin de cop. Ara ja no toca córrer. Ara cap a dormir, i de pressa, que he de fer coses. I, de cop, paro…

 

…paro…

 

els vaig a buscar a l’escola. Arribem a casa. Deixo el mòbil on no hi pugui arribar a veure’l ni a sentir-lo i deixo la mutlitarea. I m’adapto al seu ritme. I, de cop, de vegades, com per art de màgia, em trobo amb una cadira al cap fent ballar gegants amb el Nil, o fent una guerra de pessigolles petites, mitjanes i grans amb tots dos, al sofà mentre em clavo un Tigershark a l’esquena. I ens mirem…de vegades…

 

…i quan ja hem sopat, d’hora, molt d’hora, tots quatre…de vegades…ens anem calmant fins que arriba l’hora d’anar a dormir. I tots quatre, entrem a l’habitació, ens repartim a les lliteres i ens estirem, amb calma, al seu costat, fins que de mica en mica criden menys, parlen menys, respiren més de pressa, tanquen els ulls, i es posen a carregar la bateria fins demà…i connectem amb ells…

i de vegades, només de vegades, pensem:” Mira que bé que ha anat avui”

 

De vegades, massa poques vegades…mirem com caminen les formigues, només de vegades, quan no tenim pressa…

Anuncis

One thought on “De vegades, mirem com caminen les formigues…

  1. Retroenllaç: De vegades, mirem com caminen les formigues…

Deixa un comentari

