Imatge

Guia de tràmits administratius per a pares desesperats (2a part)…Un día de furia…

20121217-190721.jpg

Hi ha dies que no sé de què anirà el post de la nit, però hi ha dies que al matí ja sé per on anirà!
Avui a les 12:30 ja tenia al cap tot el post…i també és un d’aquells dies que si tens el cap una mica girat, pots acabar fent alguna barbaritat…

A les 10:50 hores tenia una cita prèvia amb l’INEM. N’hi diuen Cita Prèvia com n’hi podrien haver dit mandarina perquè realment tu entres allà i t’agafen a l’hora que els sembla, i com et falti alguna cosa o no puguis acabar el tràmit, n’has de tornar a demanar una altra per d’aquí a quinze dies com a mínim…és el meu cas…

Comencem…jo em vaig demanar la baixa de paternitat pel naixement del Nil i el dia 23 de novembre ja tenia tots els papers tramitats (llegiu la primera guia de tràmits administratius que vaig escriure). Em van dir els de la Seguretat Social que ells em pagaven la baixa i que anés a l’INEM a dir que tenia un segon fill per cobrar més. Així ho vaig fer, i allà em van dir que la baixa encara no estava tramitada però que em demanés cita prèvia per reactivar l’atur un cop s’entrés la baixa…

Doncs bé, avui era el dia. Arribo…em fan anar al pis de baix per encara no sé què i em diuen que vagi al pis de dalt. Al cap d’una hora m’atén un xicot molt simpàtic però poc destre, i em diu que no hi ha cap baixa entrada de la Seguretat Social. Després d’unes quantes consultes, vé i em diu que em farà un paper conforme hi he anat a activar l’atur però que els falta el paper de la baixa de la Seguretat Social, i que hi torni d’aquí a quinze dies!!!!! I jo li demano el perquè i em diu que no ho sap ben bé, però és per activar l’atur un cop tingui la baixa (?). En aquests moments ja estava molt nerviós i només em faltava insultar i/o torturar a algú. Molt amablement em diu que demani Cita Prèvia.

Surto fet una fura!!!!!!!! Truco a la Seguretat Social i em diuen que no tenen cap baixa gravada!!!! WTF…i els dic: què passa, que no van apretar el REC amb el PLAY quan hi vaig anar i no va quedar gravat?????? I quan m’estava explicant vés a saber què, penjo el telèfon i me’n vaig directe a les oficines de la SS (quin acrònim més desafortunat!).

Arribo…m’atenen ràpidament, i em diuen que no hi ha res entrat!!!!! Li ensenyo els papers timbrats que, amablement em va donar un company seu, i em diu que tinc els originals i les còpies, i que, per tant, per ells, és com sino hi hagués anat, perquè no tenen constància de res…ni la baixa de maternitat ni la de paternitat!!!!!!
Suposo que l’empleat que em va atendre en el seu moment, en un atac d’altruïsme, em va donar tota la documentació i ell es va quedar sense…i en comptes d’entrar les dades quan ets davant d’ells, s’ho guarden i ho deuen fer en temps morts…més morts…

Uffffffff…de debò, si alguna cosa he après, és que:

– o jo vaig molt a l’INEM i a la SS o la gent no té Foursquare a aquests “puestus”, perquè tinc el dubtós honor de ser-ne l’alcalde…dels dos llocs!

– i segon, i més important, als dos llocs hi ha gent incompetent molt competent, o sigui que ho fan molt bé de fer la feina malament…però molt!!!!!

Salut a tothom!!!!

Deixa un comentari